03 november 2008

Je eigen innerlijke duurzaamheid

Precies een jaar geleden legde ik de laatste hand aan mijn onderzoek naar ongewenste omgangsvormen binnen de (gemeentelijke) overheid.
En nu is er dan een landelijk congres. Lia en Frank, van harte gefeliciteerd!

In het onderzoek beschrijf ik allereerst hoe vaak het voor komt binnen de (gemeentelijke) overheid.
Wat me het meest fascineerde waren de vragen
'hoe kan het dat het zo vaak voor komt, dat het een bijna vanzelfsprekend aspect van onze huidige arbeidscultuur is geworden,
welke verklaringsmodellen zijn er en wat zijn alternatieve (management)strategieën.
Welke mensvisies liggen hier aan ten grondslag'. Deze zoektocht vormt feitelijk het hart van mijn onderzoek.
En ik vond samenhangen met andere maatschappelijke vraagstukken zoals de maatschappelijke onvrede over de kwaliteit van ouderenzorg en jeugdzorg en de invloed van het marktdenken ('value for shareholders').
Deze zoektocht opende een nieuwe wereld van schrijvers, denkers, sprekers waar ik me mee verwant voel en die inspiratie geven hoe we kunnen (blijven) werken aan humane (werk)relaties. Maar de basis ligt bij jezelf en wat ik ben gaan noemen je eigen innerlijke duurzaamheid


Voor het onderzoek kreeg ik dit voorjaar van de bestuursacademie BAZN een cum laude waardering.


Als u belangstelling heeft voor het onderzoeksrapport, een lezing of training, stuur me dan een mail: succesid@gmail.com

Geen opmerkingen: